search shopping envelope Pinterest youtube LinkedIn Facebook Twitter instagram search

AUGUSTIANA ART PARK & ART GALLERY

We have created three ceramic ‘selfie’ objects for the Augustiana Art Park. The selfie-inspired outdoor works are based on the history of Augustiana, particularly the flamboyant princess and dowager duchess, Louisa Augusta, who lived in the White Mansion from 1815 to 1843.

We have hand-modelled and fired the ceramic sculptures at The Danish Art Workshops, and the Danish Arts Foundation has donated the works to Augustiana. We are very pleased with this support!

Come and visit the Art Park and take a selfie with one of the three ceramic sculptures!
And if you share on instagram, please add #claydiesselfies

These permanent sculptures for the Art Park were in 2021 accompanied by the exhibition A Claydies Affair in the White Mansion. The exhibition was showing several of our selfie-works – large pots inspired by sweaters, jeans and knickers etc., that you could stage yourself behind and e.g. make snapshots for sharing on social media.

These works explore the ‘selfie’ concept and the relationship between viewer and work. Thereby, we try to spotlight the penchant for self-promotion and the Instagram culture of our time.

AUGUSTIANA KUNSTPARK & KUNSTHAL

Til Augustiana Kunstpark har vi skabt 3 keramiske ’selfie’-skulpturer. De udendørsværker er udformet som henholdsvis en bluse, en nederdel og en opsat frisure, alle inspireret af den flamboyante prinsesse og enkehertuginde Louisa Augusta, som boede i Det Hvide Palæ fra 1820-1843.
De tre værker har vi modelleret og brændt på Statens Værksteder og Statens Kunstfond har derefter doneret dem til Augustiana.

Besøg endelig den smukke park i Augustenborg og tag en selfie sammen med vores skulpturer! Hvis du deler på instagram så bliver vi så glade hvis du tilføjer #claydiesselfies

Det selvsamme palæ, dannede i 2021 også ramme om udstillingen En Claydies Affære. Her på stedets smukke 1. sal viste vi vores #claydiesselfies værker; krukker udformet som torsoer af netundertrøjer og t-shirts, dametrusser eller bukser og nederdele. Disse krukker blev vist i selskab med vores efterhånden ikoniske ’frisureskåle’ fra 2003. Dengang vakte skålene, og vores optræden med skålene på, stor opmærksomhed, -og med de store beklædningskrukker trækker vi tråde til vores eget udgangspunkt og dna, som rummer leg, uhøjtidelighed, ironi og selviscenesættelse.